Прес-центр29 травня 2019, 15:05

До уваги платників податків

 

 

 

В зв’язку з змінами в Податковий Кодекс України, які були внесені Законом України від 23.11.2018 року №2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення та перегляду ставок окремих податків і зборів», в частині електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та отримання ліцензій на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним  визначено:

відповідно до п. 22 підрозділу 5 розділу ХХ Перехідних положень Кодексу платники податку зобов’язані з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники будуть станом на              1 липня 2019 року.

Суб'єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 1 липня 2019 року, зобов'язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Відповідно до змін, Кодекс доповнено поняттями «акцизний склад пересувний» та «розпорядник акцизного складу пересувного». Також буде викладено у новій редакції поняття «акцизний склад» та «розпорядник акцизного складу», розширено визначення «платника акцизного податку», а також встановлено, що ведення обліку обсягів пального  має здійснюватися у СЕАРП.

Платником акцизного податку є особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне на митній території України (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу у редакції чинній з 01 липня 2019 року).

Згідно з абзац. 2 пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу в редакції, яка буде чинною 01 липня 2019 року, реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального  з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію), чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

- до акцизного складу;

- до акцизного складу пересувного;

- для власного споживання чи промислової переробки;

- будь-яким іншим особам.

Особи, які здійснюють реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб — підприємців до початку здійснення реалізації пального (пп. 212.3.4 п. 212. 3 ст. 212 Кодексу у редакції чинній з 01 липня 2019 року).

Державна фіскальна служба веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.

Акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку (п. 230.1 ст. 230 Кодексу у редакції чинній з 01 липня 2019 року).

Не є акцизним складом: приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) – власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операції з реалізації та зберігання пального іншим особам; приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження та зберігання пального, власникам або користувачем яких  є суб’єкт господарювання – платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливо роздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

За порушення встановленого порядку реєстрації платниками акцизного податку в контролюючих органах та відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування Кодексом передбачена відповідальність у вигляді штрафів (статті 117 та 128¹ Кодексу у редакції чинній з 01 липня 2019 року).

З  01.07.2019 набувають чинність зміни до Кодексу, внесені Законом, в частині запровадження ліцензування зазначених видів господарської діяльності та введення в дію Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального.

У зв’язку з цим повідомляємо, що згідно з Законом:

-ліцензії на право виробництва пального видаються, призупиняються та анулюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику;

- ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п'ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України;

- ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п'ять років;

- ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб'єкта господарювання терміном на п'ять років.

Також, згідно з Законом, з 01.07.2019 імпорт, експорт спирту етилового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового здійснюватиметься лише державними підприємствами (організаціями), спеціально уповноваженими на це Кабінетом Міністрів України, а  імпорт, експорт алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюватиметься суб'єктами господарювання всіх форм власності без наявності ліцензії. При цьому імпорт або експорт пального здійснюватиметься за наявності у суб'єкта господарювання, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним.

У зв’язку з набуттям з 01.07.2019 вказаних змін, окремо звертаємо увагу, що для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності;

- акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

- дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального. Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об'єкта.

Також повідомляємо, що з 01.07.2019 набувають зміни до ст.17 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», згідно з якими до суб'єктів господарювання застосовуватимуться фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

- виробництва пального без наявності ліцензії – 1 000 000 гривень;

- оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії – 500 000 гривень;

- роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії – 250 000 гривень.

Акцентуємо Вашу увагу, що під вимоги вищевказаного законопроекту підпадають усі суб’єкти господарювання, які здійснюють зберігання палива і яким, необхідно отримати ліцензію на право зберігання палива.

Ліцензія видається терміном на п’ять років, а плата за неї справляється щорічно.  Для отримання ліцензії на зберігання пального до ГУ ДФС у Луганській області (м. Сєвєродонецьк, вулиця Вілєсова,1) подається заява та перелік вищевказаних документів.

 Телефони для довідок : (066)  9542901 Новопсковська ДПІ

                                             (095) 8713644 ГУ ДФС у Луганській області