Прес-центр23 квітня 2019, 16:04

Ґендерний паспорт громад.

 

В процесі децентралізації (передачі владних повноважень, коштів, ресурсів і відповідальності на місця) зростає увага до конкретної особистості громади, її потреб та особливостей, незалежно від її віку, статі чи інвалідності. Тому виникає спеціальний запит на формування гендерно чутливих послуг, які ближчі до інтересів та потреб чоловіків і жінок, хлопчиків та дівчаток.

На  території Новопсковського району  проживає 33864 –  особи, з них 16031 – чоловіки, 17833 – жінки; міська місцевість складає 13361 – особа, з них 6231– чоловіки, 7130 – жінки; сільська місцевість – 20503 особи, з них 9800 – чоловіків, 10703 – жінок. Дітей проживає у віці до 18 років - 5527, у тому числі хлопчиків - 2803, дівчаток –  2724.

Управлінням соціального захисту населення Новопсковської РДА в квітні 2019 року було проведено збір інформації щодо створення Ґендерного паспорту Луганської області. Ґендерний паспорт – це інформація про те, хто проживає на території району, які у них потреби в залежності від статі, віку та соціального статусу.

 Для складання паспорту було проаналізовано ґендерне співвідношення серед депутатів місцевих рад в Новопсковському районі в розрізі 2015 –  2018 років та маємо наступне:

районна рада з 2015 по 2018 рік, голова районної ради – чоловік, заступник голови районної ради –  жінка, серед депутатів районної ради в 2015 році було 27 чоловіків і 7 жінок, в 2016 – 2018 році –   24 чоловіки та 10 жінок.

Серед голів селищних рад з 2015 по 2018 рік –  2 чоловіки, заступники голів селищної ради у цьому періоді – 4 жінки і 2 чоловіки, з 2016 по 2018 рік –  5 жінок та 2 чоловіків. В 2015 – 2018 роках з числа депутатів селищних рад було 19 чоловіків та 29 жінок.

З числа голів сільських рад у 2015 –  2018 роках –  12 чоловіків та 2 жінки, з 2015 по 2018 рік виконує функції заступників голів сільських рад 3 жінки, чоловіки відсутні. В 2015 році депутатів сільських рад було 67 чоловіків та 109 жінок, з 2016 по 2018 рік  66 чоловіків та 106 жінок, отже в районі більшість серед депутатів це чоловіки, у селах і селищах серед депутатів переважають жінки.

Станом на 01.04.2019 року ґендерне співвідношення учасників АТО/ООС нашого району складає 48 жінок і 324 чоловіки.

            Складено ґендерний розподіл одержувачів державної допомоги на дітей одиноким матерям(батькам): у 2016 рік зареєстровано звернень від жінок 267 і 3 від чоловіка, 2017 рік –  297 від жінок та 5 від чоловіків, 2018 рік – 246 жінок, від чоловіків звернень не зареєстровано.

            Ґендерний розподіл одержувачів допомоги при народженні дитини у 2016 році звернулося 1031 жінка та 5 чоловіків, 2017 рік – 13 чоловіків і 1081 жінка, 2018 рік –   883 жінки і 9 чоловіків.

            Проаналізовано інформацію про багатодітні родини, у яких діти виховуються тільки матір’ю або тільки батьком(неповна сім’я). За  2015 рік – 51 родина, де діти виховуються матір’ю та 2 родини батьком,  2016 - 2017 рік – 69 родин, де діти виховуються матір’ю та 4 родини батьком, 2018 рік – 90 родин, де діти виховуються матір’ю та 4 родини батьком.

На жаль, при прийнятті програм в Білолуцькій селищній раді, Новопсковській  об’єднаній територіальній громаді, в усіх сільських радах, районній раді, стратегіях розвитку, складанні бюджетів, не включено ґендерний компонент.

Включення ґендерної складової допомагає створенню безпечних, зручних для соціальних груп публічних просторів, привертає увагу до питання поваги до людей, активізує інклюзивність надання якісних послуг.

Законодавча база це Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» Закон України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», постанова Кабінету Міністрів України від 11.04.2018 № 273 «Про затвердження Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року», гендерний посібник.

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації – (06463)2-22-37,              (06463) 2-13-61, смт. Новопсков, вул. Українська, 65.