Прес-центр18 листопада 2019, 10:11

Про показники заробітної плати в установах та організаціях Новопсковського району та стан її виплати

 

     З метою забезпечення реалізації державних гарантій у сфері праці, відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації», положення про управління соціального захисту населення Новопсковської райдержадміністрації, затвердженого розпорядженням голови Новопсковської райдержадміністрації від 20 вересня 2018 р. № 636 проводиться певна робота в сфері соціально-трудових відносин, в тому числі моніторинг показників заробітної плати підприємств, організацій та установ району, аналіз статистичної звітності заробітної плати серед підприємств основного кола звітуючих району. Мінімальна заробітна плата з початку року встановлена на рівні 4173 грн.   

     За наявними останніми даними міжвідомчої робочої з питань легалізації праці та зайнятості населення, забезпечення дотримання державних гарантій з оплати праці   середня заробітна плата за серпень 2019 року у порівнянні з липнем 2019 року в районі зменшилася на 7,55 % і складає - 5960 грн. при середній заробітній платі по Луганській області – 8938 грн. та виглядає так:

     підприємства сільського господарства при середній заробітній платі за аналогічною класифікацією видів економічної діяльності (далі - КВЕД)  по Луганській області ( за даними Головного управління статистики у Луганській області) за серпень 2019 року – 8378 грн., по Україні ( за даними Державної служби статистики України) за серпень 2019 року – 9437 грн.

     По Новопсковському району вибірково найбільші показники серед підприємств сільського господарства в серпні місяці (час жнив):

     від 10000 грн. до 15000 грн. :

     філія «Новопсковська» товариство з обмеженою відповідальністю «Нібулон»;

     сільськогосподарський виробничо-обслуговуючий кооператив «Слобожанський»;

     приватне підприємство «Зеленський»;

     товариство з обмеженою відповідальністю «Лан»;

     сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Заайдарівське»;

     від 7000 грн. до 9000 грн.:

     приватне підприємство «Рамус»;

     товариство з обмеженою відповідальністю «Вільна Слобода»;

     товариство з обмеженою відповідальністю «Промінь»;

     селянське(фермерське)господарство «Надежда».

     приватне сільськогосподарське підприємство «Відродження».    

    Серед підприємств інших видів діяльності: 

                              

    товариство з обмеженою відповідальністю «ЛВІ» (діяльність автомобільного вантажного транспорту) - 8082 грн., за КВЕДом – 7775 грн;

    товариство з обмеженою відповідальністю «Троянда» (надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна) – 7728 грн., за  КВЕДом – 5988 грн;

    Новопсковська районна спілка споживчих товариств – 5831 грн., за КВЕДом – 6276 грн.

     товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕАНО»  (діяльність автомобільного вантажного транспорту) - 5227 грн., за КВЕДом – 4538 грн;

    приватне підприємство «Дивосил» (роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах) – 4345 грн., за КВЕДом – 6276 грн.

    товариство з обмеженою відповідальністю «Монтажник»(будівництво житлових і нежитлових будівель) – 4173 грн., за КВЕДом – 6271 грн.

    

    Серед підприємств бюджетної сфери при середній заробітній платі за аналогічним КВЕДом –

11743 грн., нараховують вище:

   Новопсковський районний центр зайнятості – 16401 грн;

   Новопсковська районна державна адміністрація Луганської області – 12540 грн.

   

   від 4500 до 10000 грн.:

   Камянська сільська рада – 10106 грн;

   Управління державної казначейської служби України у Новопсковському районі Луганської області – 9828 грн;

   Новорозсошанська сільська рада – 9545;

   Новопсковське районне бюро технічної інвентаризації – 9273 грн;

   Новобілянська сільська рада – 9156 грн;

   Павленківська сільська рада – 8793 грн;

   Управління соціального захисту населення Новопсковської райдержадміністрації Луганської області – 8172 грн;

   Танюшівська сільська рада – 8085 грн;

   Новопсковська міжрайонна державна лабораторія державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів – 7434 грн;

   Ганусівська сільська рада – 7166 грн;

   Пісківська сільська рада – 6973 грн;

   Управління агропромислового розвитку Новопсковської райдержадміністрації Луганської області – 6945 грн;

   Донцівська сільська рада – 6846 грн;

   Новопсковська районна державна лікарня ветеринарної медицини – 6836 грн;

    Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг Новопсковської селищної ради» - 6613 грн;

   Білолуцька селищна рада – 6601 грн;

   Рибянцівська сільська рада – 6554 грн;

   Можняківська сільська рада – 6365 грн;

   Комунальне некомерційне підприємство «Новопсковський центр первинної медико-санітарної    допомоги Новопсковської районної ради» - 6352 грн;

  Новопсковське районне територіальне медичне об’єднання – 5959 грн;

  Відділ культури Новопсковської райдержадміністрації Луганської області – 5874 грн;

  Новопсковський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді – 5821 грн;

  Рогівська сільська рада – 5484 грн;

  Білолуцька дитяча музична школа – 5435 грн;

  Комунальний заклад «Центр культури, дозвілля, туризму і спорту Новопсковської селищної ради» - 5328 грн;

  Козлівська сільська рада – 5319 грн;

  Новопсковський територіальний центр соціального обслуговування(надання соціальних послуг) – 5281 грн;

  Закотненська сільська рада – 4794 грн;

  Відокремлений підрозділ «Центральна районна аптека № 83» комунального підприємства «Луганська обласна «Фармація Північ» - 4696 грн;

  Новопсковський районний центр культури та дозвілля – 4657 грн;

  Відділ освіти Новопсковської селищної ради (в т.ч. школи) – 4598 грн.

        Серед працівників бюджетної сфери підвищення середньої заробітної плати пов’язана з літнім періодом відпусток, а по деяким підприємствам відбулося навпаки зниження середньої заробітної плати у зв’язку з довготривалою відпусткою-56 днів працівників освіти.    

    

    Згідно статистичної звітності станом на 01.11.2019 року заборгованість з виплати заробітної плати на підприємствах Новопсковського району відсутня.

         Доводимо до відома всіх суб’єктів господарювання про те, що Держпраці знову має право проводити перевірки в ме жах загального порядку, визначеного Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діялності», від 05.04.2007 р. № 877-V.Постановою Кабінету Міністрів України № 823 від 21 серпня 2019 затверджено новий порядок проведення перевірок Держпраці.

         Основними підставами для проведення інспекційних відвідувань суб’єктів господарювання є:

звернення працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю;
звернення фізичної особи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин;
рішення керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань виключно з питань виявлення неоформлених трудових відносин, прийнятим за результатами аналізу інформації, отриманої із засобів масової інформації, інших джерел, доступ до яких не обмежений законодавством, та джерел, зазначених у підпунктах 1, 2, 4—7 цього пункту;
рішенням суду;
повідомлення посадових осіб органів державного нагляду (контролю), правоохоронних органів про виявлені в ході виконання ними повноважень ознак порушення законодавства про працю щодо неоформлення та/або порушення порядку оформлення трудових відносин;
за інформацією: Держстату та її територіальних органів про наявність заборгованості з виплати заробітної плати;
ДПС та її територіальних органів про:
невідповідність кількості працівників роботодавця обсягам виробництва (виконаних робіт, наданих послуг) до середніх показників за відповідним видом економічної діяльності;
факти порушення законодавства про працю, виявлені в ході здійснення повноважень;
факти провадження господарської діяльності без державної реєстрації у порядку, встановленому законом, як суб’єкта господарювання;
Пенсійного фонду України та його територіальних органів про:
роботодавців, які нараховують заробітну плату 30 і більше відсоткам працівників менше мінімальної;
роботодавців, в яких стосовно працівників відсутнє повідомлення про прийняття на роботу;
роботодавців, в яких протягом місяця кількість працівників, що працюють на умовах неповного робочого часу, збільшилась на 20 і більше відсотків;
фізичних осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами в одного роботодавця більше року;
роботодавців, в яких стосовно працівників відсутні нарахування заробітної плати у звітному місяці, що завершився;
роботодавців, в яких протягом року не проводилась індексація заробітної плати або сума підвищення заробітної плати становить менше суми нарахованої індексації;
роботодавців, в яких 30 і більше відсотків фізичних осіб працюють на умовах цивільно-правових договорів;
роботодавців із чисельністю 20 і більше працівників, в яких протягом місяця відбулося скорочення на 10 і більше відсотків працівників;
за інформацією профспілкових органів про порушення прав працівників, які є членами профспілки, виявлених у ході здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про працю;
за дорученням Прем’єр-міністра України;
за зверненням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини;
за запитом народного депутата;
у разі невиконання вимог припису.

Заходи до притягнення об’єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності за використання праці неоформлених працівників вживаються одночасно із внесенням припису незалежно від факту усунення виявлених порушень у ході інспекційного відвідування або невиїзного інспектування. На сьогодні ця фінансова санкція складає 125190 грн. за одного неоформленого працівника.

   

     До відома осіб найманої праці! Повідомити про незадекларовану працю можна за цим посиланням: https://sites.google.com/view/undeclared-work

      З метою визначення умов праці й зайнятості на підприємствах, в організаціях і установах незалежно від форм власності і господарювання, що використовують найману працю і мають статус юридичної особи, укладається колективний договір, необхідність якого передбачена ст.17 Закону України  "Про підприємство в Україні", ст.2 Закону України "Про колективні договори й угоди", ст.20 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності", ст.65 Господарського кодексу України та ст.11 КЗпП України. Реалізація колективного договору здійснює захист як інтересів власників підприємств, так і колективних інтересів та трудових і соціально-економічних прав працівників у сфері праці та інших питаннях, які законодавством не врегульовуються і мають визначатися колективним договором. Отже, якщо колективний договір на підприємстві не укладений, то і права та гарантії працівників у зазначеній сфері соціально–трудових відносин не можуть бути належним чином реалізованими.

      За роз’ясненнями з питань заробітної плати та укладання колективних договорів звертатись до відділу праці управління соціального захисту населення Новопсковської райдержадміністрації за адресою: вул. Українська, 65, телефон для довідок (06463) 2-20-74.