Прес-центр23 квітня 2018, 15:04

Участь у міжнародному моніторинговому дослідженні PISA-2018.

20 квітня 2018 року 20 учнів (8 дев`ятикласників та 12 десятикласників) Новопсковської газопроводської ЗОШ І-ІІІ ступенів в числі 6,4 тис. учнів України  взяли участь у міжнародному моніторинговому дослідженні PISA  (Program for International Student Assessment - програма міжнародного оцінювання учнів).      

Тестування за спеціальною технологією провели спеціаліст Департаменту освіти і науки Луганської ОДА  та методист Донецького регіонального центру оцінювання якості освіти.

Цього року Україна вперше долучається  до програми PISA, що проводиться в більш ніж 80-ти країнах світу кожні три роки, починаючи з 1997 року, під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР).

Школи для дослідження обираються американською компанією Westat, якій країни-учасниці подають списки всіх навчальних закладів, указуючи їх характеристики (регіон, мова навчання, тип школи тощо). Westat обирає школи таким чином, щоб вибірка була репрезентативною – повною мірою представляла всі типи навчальних закладів країни. Процедури формування вибірки стандартизовані, вони складаються з декількох етапів, на кожному з яких здійснюється контроль якості його реалізації.

За такою процедурою Новопсковська газопроводська ЗОШ І-ІІІ ступенів серед п’яти шкіл Луганської області  увійшла до вибірки 250 закладів освіти України, які беруть участь в PISA-2018. Участь нашої школи  в цьому проекті – це унікальний досвід та велика відповідальність.

Дослідження PISA дає можливість оцінити та порівняти  системи освіти різних країн на підставі тестування 15-річних учнів. Саме такий вік учасників тестування був обраний з огляду на те, що в більшості країн-учасниць саме в цьому віці учні закінчують основну школу.

         Варто зазначити, що дослідження зосереджується не на знанні програмового матеріалу, а  на здатності до використання отриманих у школі знань і умінь у реальних життєвих ситуаціях. Отже, PISA має на меті визначити, наскільки в учнів розвинена здатність:

до читання, розуміння й інтерпретації різноманітних текстів, з якими вони матимуть справу в повсякденному житті;
до використання знань і умінь з математики у подоланні різноманітних життєвих викликів і проблем, пов’язаних із математикою;
до використання знань і умінь з природничих наук для розв’язання різноманітних життєвих проблем

PISA також досліджує шляхом анкетування учнів різноманітні аспекти їх життя: інформацію про себе, про свої оселі, соціально-економічний стан, піклування і підтримку з боку батьків, мотивацію до навчання, залучення до читання, інтерес до математики, задоволення від науки, ставлення до інших тощо.

Крім того, PISA збирає інформацію про школи, у яких навчаються учні, залучені до тестування. Директори шкіл заповнюють анкету про такі чинники: кваліфікація вчителів школи, навчальні можливості як всередині школи, так і поза її межами; контроль якості шкільних процесів, їх моніторинг; лідерство та шкільне управління; залучення батьків до участі в шкільному житті; мікроклімат у школі; загальні цінності, очікування високих досягнень; взаємодія та взаємна підтримка  тощо.

Результати тестування та анкетувань окремих учасників є конфіденційними. Вони подаються лише в узагальненому вигляді.

По всьому світу результати тестування PISA використовуються для того, щоб оцінити рівень знань і умінь учнів своєї країни, порівняти його з рівнем інших країн-учасниць;  визначити сильні та слабкі сторони системи освіти своєї країни.

Міжнародний і національний звіти PISA-2018 будуть оприлюднені в грудні 2019 року. Україна отримає великий звіт, в якому будуть вказані головні прогалини нашої освіти (оцінюють якість підготовки вчителів, освітніх програм, звіряють ефективність освіти в регіональних та міських школах тощо).

PISA допоможе Українї адекватно оцінити стан  системи освіти,  вибудувати орієнтири, за якими далі формуватиметься її освітня політика. Новопсковська газопроводська ЗОШ І-ІІІ ступенів внесла свій вклад до цієї важливої справи.