Прес-центр27 березня 2019, 14:03

Вимоги до скарги на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав або територіального органу

 

 

Відповідно до статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», частини 5 статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора подається особою, яка вважає, що її права порушено, до Міністерства юстиції України або його територіальних органів у письмовій формі та має містити:

  1. повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;
  2. реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до Державного реєстру прав;

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складення скарги.

Якщо скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора подається представником скаржника, до такої скарги додається довіреність чи інший документ, що підтверджує його повноваження, або його копія, засвідчена в установленому порядку.

 

Мін’юст та його територіальні органи відмовляють у задоволенні скарги якщо:

• скарга оформлена без дотримання визначених законом вимог;

• на момент прийняття рішення про задоволення скарги проведено наступну реєстраційну дію щодо юридичної або фізичної особи - підприємця (Закон No 755-IV)

або відбулася державна реєстрація цього ж права за іншою особою, ніж зазначена у рішенні, що оскаржується (Закон No1952-IV);

• є інформація про судове рішення або ухвалу про відмову від позову з такого самого предмета спору, про визнання позову відповідачем або затвердження мирової

угоди сторін;

• є інформація про судове провадження у зв’язку зі спором між тими самими сторонами, з такого самого предмета і тієї самої підстави;

• є рішення цього ж органу з такого самого питання;

• в органі триває розгляд скарги з такого самого питання від цього самого скаржника;

• скарга подана особою, яка не має на це повноважень;

• закінчився встановлений законом строк подання скарги;

• розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу.